tankar

heej! jag håller på med so fett jobbigt på en lördag men jaja man gör vad man måste, idag har vart en chilldag skönt faktiskt. Men i alla fall på so:n skriver vi om religion och politik och krig och sånt. Då är det en sak jag har tänkt på som becca tyckte jag skulle skriva ned då gör jag det på bloggen haha.

Det finns så mycket ondska i världen och vår värld är inte perfekt. det är krig och länder som lägger sig i och religioner som är emot varrandra. Även att det är så mycket ondska finns det så mycket godhet också. Och när man ska lösa något krig till exempel tror jag inte det funkar att bara se allt negativt, för att göra något gott måste man kunna se det goda i världen. Då kan man göra mer gott. Så man ska hitta en balans på att se det goda men man måste ändå se det onda så att man inte säger att världen är perfekt. Det är den inte men den är inte ond. För om man säger att allt är ont varför ska några fler vilja göra skillnad om ingen ser något possitivt. Så var possitiv men ändå eftertänksam! Ja det är så jag tänker men ni får tänka som ni vill!

byebye <3


Kommentarer
Postat av: Emma

Fattar inte vad du menar riktigt. Hehehhehe

Du säger att alla får tycka vad dom vill. Så tycker jag att ALLA borde tycka, men ändå säger du om alla säger att allt är ont varför ska några göra skillnad?dom här några villväll göra skillnad för att dom inte tycker att allt är ont?

Du skriver bra men fattar inte riktigt vad du menar när du skrev så...

2011-12-10 @ 20:30:18
URL: http://gadiumlibertas.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj du missuppfatta jag menade om folk säger att allt är ont kanske folk inte vill göra skillnad för man inte uppskattar det och det är jättebra att göra skillnad och ändra det onda. För världen är ond men god också. och jag menar inte att det här är rätt bara vad jag tycker om hur det är. kanske inte stämmer bara mina tankar haha

2011-12-11 @ 00:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0